ZAPOSLENI U VIJESTIMA TUŽILI PINK M

Zaposleni nezavisnog dnevnika i televizije “Vijesti”, nedjeljnika “Monitor” i Centra za istraživačko novinarstvo (CIN CG) tužili su kompaniju “Pink M Company” zbog zloupotrebe hapšenja zaposlenog Rajka Milića za diskreditaciju “Vijesti”.

Pink M je na televiziji i svom portalu više puta tokom marta objavio zajedničku fotografiju novinara pomenutih medija, na kojoj osuđuju teroristički napad na francuski časopis “Šarli Ebdo”, u kontekstu hapšenja Milića zbog sumnje da je sa interneta preuzimao dječju pornografiju.

Zbog toga su 22 novinara i medijska radnika, koje zastupa advokatska kancelarija “Stojković” iz Beograda, podnijela tužbu protiv “Pink m Company” zbog povrede prava ličnosti, odnosno prava na psihički integritet, prava na čast, prava na ugled, prava na dostojanstvo, prava na zaštitu privatnog života i prava na zapis lika.

Advokatica Bojana Stojković kazala je da su 25 jula, podnijeli 21 tužbu protiv Pink M Osnovnom sudu u Podgorici, koji je nadležan za postupanje u ovim slučajevima.

“Željko Ivanović i Miodrag Perović (osnivači Vijesti) su zajedno podneli tužbu, dok su ostala lica podnijela tužbu pojedinačno”, kazala je Stojković Vijestima.

Pored zajedničke fotografije, posebno je objavljena i fotografija Ivanovića i Perovića, koji su direktno u tekstovima na portalu i izvještajima na ružičastoj televiziji imenom i prezimenom dovođeni u kontekst sa hapšenjem Milića, iako krivično djelo, za koje je osumnjičen, nije bilo ni na jedan način povezano sa njima, ni sa “Vijestima”.

Međutim Pink je tvrdio kako je “Milić novinar portala Vijesti i ekonomske rubrike u štampanom izdanju ND “Vijesti”, tipični predstavnik stila novinarstva koji dolazi iz ovog tabloida”.

Pored Ivanovića i Perovića, tužbe je podnijelo još 14 zaposlenih u “Vijestima”, troje zaposlenih u “Monitoru”, jedan zaposleni u “TV Vijesti”, zaposleni u CIN-u i bivši urednik lista, sada zaposlen u RTCG.

Oni su od kompanije Pink M tražili da im se isplati ukupno 224.000 eura na ime duševnih bolova, da se uklone fotografije sa portala, koje još uvijek stoje uz tekstove o hapšenju Rajka Milića, pod naslovima: “Novinar Vijesti Rajko Milić uhapšen zbog dječje pornografije” (14. 03), “Novinaru tabloida “Vijesti” Rajku Miliću određen pritvor od 30 dana” (16.03) i “Rajko Milić, novinar Vijesti, obučavao mlade na nekakvoj akademiji ovog tabloida” (17. 03).

Takođe traže da Pink M u dnevnom crnogorskom listu objavi izreku sudske presude i plati sudske troškove.

Stojković: Da se ispravi nepravda

Advokat Dušan Stojković je rekao da je Pink “nepravedno i zlonamjerno pokušao da gnušanje koje kod ljudi izazivaju ovakva djela usmjeri na medijsku kuću ‘Vijesti’ i ličnosti zaposlenih i vlasnika te kuće”.

“Zbog toga su, kao odgovorna kompanija i civilizovani ljudi privrženi načelima pravne države, podnijeli sudu seriju tužbi protiv Pinka da bi tu nepravdu ispravili i dobro ime te kuće, njenih zaposlenih i vlasnika odbranili od zaista monstruoznih insinuacija i sačuvali čistim, kako i dolikuje. Takođe, mislimo da se ovim tužbama štite i interesi medija u Crnoj Gori od neodgovornog i nezakonitog ponašanja konkurenata, građani od lažnog, štetnog i prevarnog informisanja kojim se širi mržnja, pravni poredak Crne Gore koji ovakvo ponašanje zabranjuje i, slobodni smo da kažemo a da ne pretjeramo, i sam moral crnogorskog drustva koji na ovakvo ponašanje gleda kao na veliku bruku i sramotu”, rekao je Stojković.

AEM prihvatio prigovor direktora

Agencija za elektronske medije prihvatila je prigovor Ivanovića i direktorice TV “Vijesti” Marijane Kadić Bojanić zbog izvještavanja Pink M u slučaju hapšenja Milića.

AEM je 14.put upozorila Pink M zbog kršenja programskih standarda, a prihvaćen prigovor je korišćen kao dokaz u tužbi.

Iako je Savjet AEM predložio direktoru Abazu Džafiću da se ta televizija strože kazni zbog učestalog kršenja programskih pricipa, on to još nije učinio.

OSTAVITI ODGOVOR